La forma litánica en el teatro. Siglos XVI-XVIII
DOI:
https://doi.org/10.3989/rfe.2001.v81.i1/2.171Abstract
Al igual que en el teatro griego, como afirma Rodríguez Adrados, existen en el teatro español desde su origen en el s. XV villancicos y canciones, monódicas y corales. Pero tras la discusión de si la Cántica Eya velar es lírica o teatro, no había aparecido ningún texto hasta la segunda mitad del s. XVI, en que en el Códice de autos viejos se incluye la Farsa de los lenguajes, un poema de tipo religioso que incide en la forma litánica:…
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2001-06-30
How to Cite
Fradejas, J. (2001). La forma litánica en el teatro. Siglos XVI-XVIII. Revista De Filología Española, 81(1/2), 89–135. https://doi.org/10.3989/rfe.2001.v81.i1/2.171
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2001 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the printed and online versions of this Journal are the property of Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a “Creative Commons Attribution 4.0 International” (CC BY 4.0) License. You may read here the basic information and the legal text of the license. The indication of the CC BY 4.0 License must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the published by the Editor, is not allowed.