La forma litánica en el teatro. Siglos XVI-XVIII
DOI:
https://doi.org/10.3989/rfe.2001.v81.i1/2.171Abstract
Al igual que en el teatro griego, como afirma Rodríguez Adrados, existen en el teatro español desde su origen en el s. XV villancicos y canciones, monódicas y corales. Pero tras la discusión de si la Cántica Eya velar es lírica o teatro, no había aparecido ningún texto hasta la segunda mitad del s. XVI, en que en el Códice de autos viejos se incluye la Farsa de los lenguajes, un poema de tipo religioso que incide en la forma litánica:…
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2001 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the print and online versions of this journal are the property of the Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence. You may read the basic information and the legal text of the licence. The indication of the CC BY 4.0 licence must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the final version of the work produced by the publisher, is not allowed.